Teatr HOTELOKO w Teatrze Druga Strefa Spektakl ‘69’ Igora Bauersimy w reżyserii Karoliny Kirsz Zapraszamy na dwa spektakle ‘69’ Igora Bauersimy w Teatrze Druga Strefa 4 i 5 kwietnia 2014 r. godz. 20:00 (piątek i sobota)
‘69’ to historia kobiety, która postanawia „zjeść” mężczyznę: posiąść, zawładnąć ciałem, duszą i sercem, a także historia mężczyzny, który „chcę zostać zjedzony”. Sztuka próbuje odpowiedzieć na pytania, do kogo należy nasze życie i czy w ogóle istnieje wolność. Kobieta staje przed sądem pytając:
„Czy istnieją jakiekolwiek zasady moralne, według których nie mamy prawa rozporządzać naszym życiem? A może nasze życie nie należy do nas? W takim razie do kogo? Do naszych rodziców? Do społeczeństwa? Do państwa? Do kościoła? Do Boga?
Bilety: // SENIOR 60+ 20,00 zł // ULGOWY 25,00 zł // NORMALNY 50,00 zł // VIP 65,00 zł
Rezerwacja biletów on line na stronie www.teatrdrugastrefa.pl w zakładce BILETERIA
REZERWACJA TELEFONICZNA i SMS
ZAREZERWUJ BILET PRZEZ TELEFON LUB WYSYŁAJĄC SMS +48 690 886 943
W TREŚCI SMS NAPISZ SWOJE NAZWISKO TYTUŁ I DATĘ SPEKTAKLU I LICZBĘ BILETÓW
1. Rezerwacje przyjmowane są całą dobę.
2. Na przesłany SMS - wyślemy potwierdzenie rezerwacji w ciągu 12 godzin.
3. Zarezerwowane przez telefon lub SMS-em bilety należy odebrać najpóźniej na 30 minut przed rozpoczęciem spektaklu, po tym czasie rezerwacja jest anulowana.
4. Bilety VIP - oddzielne stanowisko odbioru biletów (I piętro), oddzielne foyer z napojami i przekąskami w cenie biletu.
Dodatkowe informacja o rezerwacji biletów :
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Prapremiera polska: 27 marca 2014
Reżyseria: Karolina Kirsz
Tłumaczenie: Karolina Bikont
Przestrzeń/Wideo/Audio: Thomas Harzem
Kostiumy: Ewelina Brudnicka
Występują: Agata Życzkowska i Grzegorz Stosz
Produkcja: Agata Życzkowska//Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’
Patronat: Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu Teatralnego ITI
Partnerzy: Klub Kultury Saska Kępa, Teatr Druga Strefa
Patronat medialny: Planeta FM, teatr dla was, kulturalnie waw.pl, independent.pl
Prawa sceniczne: S. Fischer Verlag, Frankfurt n/Menem c/o Agencja Dramatu i Teatru ADiT Elżbieta Manthey
Projekt wspierany przez Fundację Współpracy Polsko-Niemieckiej oraz Ambasadę Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie
TEATR HOTELOKO powstał z inicjatywy aktorki i producentki Agaty Życzkowskiej. Skupia zawodowych artystów. Nazwa jest związana z ideą: GRAMY TAM, GDZIE JEST DOBRY FLOW.
Teatr działa pod skrzydłami Fundacji Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ [frt:nf]. Od 2011 roku zrealizował trzy produkcje: „Pracownia Ludica nr 2”, reż. Solange Bonfil - premiera w Madrycie w październiku 2011 r., „Końce świata”, reż. Karolina Kirsz - premiera w Warszawie w marcu 2012 r. w Klubie Kultury Saska Kępa oraz „Podwórko Korczaka”, reż. Paweł Paszta - premiera w Warszawie w grudniu 2012 w Teatrze Kamienica. Spektakl ‘69’ jest czwartą produkcją teatru.
Info: www.facebook.com/TeatrHOTELOKO
Z recenzji spektaklu ‘69’:
"69" to historia kobiety poszukującej mężczyzny, który dałby się zjeść i mężczyzny, który chciałby być zjedzony. Tak można by pokrótce opisać wątek fabularny, który jednak w tym przypadku będzie dramatycznym uproszczeniem i mało sugestywnym skrótem. Opowieść Bauersimy sięga bowiem znacznie głębiej. Na scenie widzimy dwoje, potwornie samotnych ludzi, którzy w tęsknocie za bliskością są gotowi przekroczyć wszelkie granice i normy ustalone przez otoczenie. (…) W warstwie psychologicznej „zjeść” znaczy posiąść drugą osobę, zawładnąć jej ciałem, duszą i sercem, a „głód” to nic innego jak tęsknota za drugim człowiekiem. Może nie aż w tak drastycznym wyrazie, ale większość z nas doskonale zna takie uczucie. I często przez całe życie szukamy sposobu żeby je zaspokoić.
Iwa Poznerowicz, Teatr dla Was
Świetnie pokazana relacja damsko-męska - jako filuterna, zaczepna, pełna wbrew pozorom pozytywnych emocji gra. Pozytywnych ponieważ pobudzających do życia, wcale nie unicestwiających. Świadczy o tym chociażby wymowny tytuł "69", który symbolizuje przyjemność, zjednoczenie, obopólne zadowolenie. Role Agaty Życzkowskiej i Grzegorza Stosza odegrane dobrze - on słaby, dający się ponieść emocjom, ona - posługująca się krótkimi, zdawkowymi, inteligentnymi frazami; bystra, wyrachowana, zadająca podchwytliwe pytania, a może w gruncie rzeczy kobieta, która chce, aby ktoś ją kochał...
Anna Płochocka, wiadomości24.pl
Odrzucając wyższe instancje (Bóg, państwo, prawo), kobieta określa siebie jako podmiot samostanowiący, z indywidualnie regulowanym barometrem moralnym. Choć, oczywiście, scenie przesłuchania nie można przypisywać roli ważkiego wykładu z etyki. Więcej znaczą tu manipulacyjne gierki, testowanie, jak daleko można się posunąć w prowokacji – i to nie tylko intelektualnej. Kobieta wciąż daje śledczemu sygnały, że jest winną zbrodni, po czym odwraca kota ogonem. Z kolei osobiste pytania zadawane funkcjonariuszowi przywodzą na myśl zagrywki Hannibala Lectera, prześwietlającego psychikę agentki Starling.
Agata Tomasiewicz, Teatr dla Was
Muzyka dobrana do spektaklu dodaje całej sztuce trwogi, czyni ją jeszcze bardziej przerażającą. Agata Życzkowska, która wciela się w nie tylko w Kanibala, ale również Femme Fatale jest bardzo przekonywująca. Grzegorz Stosz, grający ofiarę wydaję się totalnie zagubiony, na tyle realnie, że widz ma ochotę wbiec na scenę i go powstrzymać przed fatalnymi skutkami. (…) Minimalizm w scenografii obronił się, ze względu na nakłonienie widza do skoncentrowania swojej uwagi na „treści” i grze aktorskiej. Spektakl zostawił we mnie pełen niedosyt, mimo tego, że w czasie godzinnego oglądania niejednokrotnie odczuwałam: strach, przerażenie, obrzydzenie i ciekawość w jednym. Podobno apetyt rośnie w miarę jedzenia… Być może Kanibal, czuje się podobnie jak widz po obejrzeniu sztuki „69”: zadowolony, niby pełny, ale jednak nie do końca zaspokojony… Polecam.
NieidealnaAnna, bloog.pl